19 Mar 2013

WTF? SKANDAL TANAH PUNCA KIT SIANG ANGKAT KAKI???



Hah? Adakah khabar angin ni cerita benar? Betul ke Si Kit Siang tu nak angkat hanya disebabkan masalah yang timbul akibat skandal tanah Si Nga dan Ngeh sebelum ini?

Dengar - dengar cerita, Si Kit Siang tu pun dah naik muak dengan perangai tak senonoh yang ditonjolkan oleh anak - anak sedara dia tu sendiri.

Bila dah dapat tanah, haram satu kerja pun diorang tak buat. Jangan kata nak kongsi dengan pemimpin - pemimpin lain dalam DAPigs. Diorang dapat setakat makan sendiri je.

Bila skandal tu meletup tak berapa lama dulu, baru la sibuk nak mintak bantuan orang lain bagi menjelaskan perkara tersebut. Masa dapat, semuanya diam - diam.

Tapi, isu pasal Si Kit Siang nak pindah kawasan ni pun bukannya perkara baru. Yang sebenarnya, Si Kit Siang ni memang suka main 'Touch n Go'.

Kalau dia duduk lama sangat kat satu - satu tempat tu, dah tentu - tentu rakyat mula akan muak dengan dia pulak. Sebab dia kerja satu hapah pun tak buat. 

Setakat pandai nak tabur fitnah dan mencari kekayaan sendiri. Itu je yang mampu dia buat. Lepas habis dia menipu kat satu tempat tu, dia pindah pulak ke tempat lain.

Lebih kurang serupa macam parasit jugak la Si Budak Kit Siang ni rupanya. Habis madu, sepah ditinggalkan begitu saja. Tapi, bila bercakap, macam la dia tu pandai sangat.

Kalau betul dia pernah berkhidmat kepada rakyat, apa sangat la yang dia buat untuk mereka? Tak de apa jugak yang dia buat kan? Tak de jugak manfaatnya.

Terus terang la. Mana - mana spesis pemimpin DAPigs ni sama je sebenarnya. Diorang tak de pun bagi manfaat kepada rakyat. Setakat cakap je lebih. 

Bila orang datang mintak bantuan, macam - macam alasan yang diorang bagi. Paling tidak, diorang akan kata yang sekarang ni bukan diorang memerintah. Jadi, macam mana nak bagi bantuan? Itu je la alasan yang diorang boleh bagi pun!!!
JOHOR BAHRU - Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menyifatkan Lim Kit Siang sebagai ahli politik "touch n go" atau "singgah lalu" susulan keputusan veteran DAP itu untuk bertanding di kerusi Parlimen Gelang Patah pada pilihan raya umum ke-13 ini.
Dalam kenyataan media yang dipapar pada laman sesawang parti, Soi Lek berkata, berdasarkan rekod Kit Siang, Ahli Parlimen Ipoh Timur itu tidak pernah lama mewakili satu-satu kawasan.

"Sebagai rakyat Malaysia, Lim berhak bertanding di mana-mana kerusi yang beliau mahu dan selaku pemimpin agung DAP, beliau juga berhak memilih kerusi
yang beliau suka tidak kira beliau akan berkhidmat di situ atau tidak.

"Jika kita mahu menyatakannya dengan sopan, beliau merupakan ahli politik 'langgar lari', tetapi jika cakap kasar beliau ahli politik 'singgah lalu'," katanya.

Soi Lek berkata, Lim bertanding sebanyak 10 kali, menang tujuh dan kalah tiga, namun persoalannya adakah beliau pernah berkhidmat kepada rakyat di
kawasan yang dimenanginya. - seterusnya...

0 comments

Post a Comment

JOM KLIK IKLAN

Blog Archive