19 Apr 2013

Menjelang PRU13.. Keadilan daily tumbang diserang DDOS!!

Seperti biasa bila pilihanraya menjelang tiba, portal-portal on-line yang memihak kepada Pakatan Rakyat seperti Malaysiakini, Keadilandaily, Harakahdaily serta Tranungkite On-Line pasti menjadi sasaran serangan DDOS..
BeritaDan dengan menjelangnya PRU13 ini yang mana penamaan calon akan diadakan esok hari, lidah rasmi PKR telah menjadi mangsa sasaran serangan tersebut.

Menurut Fazallah Pit portal tersebut telah menerima serangan tersebut mulai jam 8.00 malam semalam.

Berikutan serangan itu Keadilan Daily tidak dapat dilayari buat ketikan ini manakala usaha-usaha untuk memulihkan portal berita tersebut sedang dijalankan..

Apa punya budaya UMNO/BN bawa ni.. takut kebenaran didedahkan diserangnya dengan DDOS..

Sumber: darisungaiderhaka.blogspot.com

14 Apr 2013

Putrajaya: Sampai masa Ku Nan berundur...

 

Setelah Presiden PAS mengumumkan calon untuk kerusi Parlimen P125 Putrajaya ialah Datuk Husam Musa, keretakan Umno Bahagian Putrajaya semakin parah.

Bukan sahaja dengan ketokohan yang ada pada Husam, tetapi Umno Putrajaya sendiri mengalami pertembungan yang cukup kuat sejak 2 tahun yang lepas.

Sejak akhir tahun 2011 lagi, peringkat akar umbi mula berbicara soal tampuk kepimpinan Tengku Adnan (gambar) di Putrajaya. Ia berikutan cakap-cakap umum khususnya pengundi di Putrajaya berkenaan keperibadian yang ada pada Tengku Adnan (Ku Nan).

Kita juga turut melahirkan kekesalan berhubung rekod saham judi yang dipegang oleh Ku Nan melalui syarikatnya Cimsec Nominees sebanyak 3.5 Juta dalam Berjaya Group Berhad yang memiliki Sport Toto.

Ku Nan juga pernah mencatatkan kisah pilu buat umat Islam apabila berusaha bersama Kerajaan Negeri Pahang untuk memeliki saham dalam Bukit Tinggi resort Berhad milik penuh Vincent Tan yang bergiat aktif dalam kegiatan berjudi “mesin”.

Ini juga termasuklah cadangan jahil yang dilontarkan oleh Ku Nan kepada kerajaan pimpinan Tun Abdullah Ahmad Badawi untuk menambah tempoh masa operasi Pusat hiburan hingga jam 5 pagi.

Sampai masanya untuk Ku Nan berundur, kami memerlukan pemimpin yang benar- benar dapat membela jatidiri melayu dalam erti kata yang sebenar. Ada beberapa nama yang menjadi perbualan di peringkat akar umbi yang dilihat bersih dan sangat dekat di hati penduduk apatahlagi pengundi Putrajaya.

Nama yang biasa disebut dan sangat sinonim dengan penduduk Putrajaya ialah Tan Sri Aseh Che Mat. Seorang tokoh yang mungkin tidak dikenali oleh masyarakat luar Bandar, tetapi inilah nama yang dilihat sangat sesuai bagi membawa hasrat warga putrajaya.

Berbekalkan pengalaman yang luas sebagai bekas setiausaha di Kementerian Dalam Negeri, Tan Sri Aseh kini menjawat sebagai Presiden Perbadanan Putrajaya yang sangat mengetahui segenap inci bumi Putrajaya, apatahlagi denyut nadi rakyat. Berdepan dengan seorang tokoh kebanggaan PAS, Datuk Husam, Umno memerlukan calon yang benar-benar bersih juga lebih dekat dengan rakyat.

Tan Sri Aseh bukanlah muka baru dalam pentadbiran kerajaan. Beliau memulakan kerjaya dalam perkhidmatan awam sebagai Penolong Setiausaha di Perbendaharaan Malaysia pada Mac 1974 dan kemudian berpindah ke Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran.

Setelah kembali dari belajar di Amerika Syarikat dalam Sarjana Pentadbiran Awam ,beliau dilantik sebagai Ketua Penolong Setiausaha Hak Ehwal Polis, Kementerian Dalam Negeri (KDN), Timbalan Ketua Pengarah Imigresen pada Disember 1995, seterusnya menjadi Ketua Pengarah Imigresen pada tahun 1998.

Jasa besar Tan Sri Aseh khususnya kepada parti sendiri anataranya ialah dengan menubuhkan Kelab UMNO Pesara Kanan Kerajaan Malaysia (KUPKKM) pada tahun 2009 yang secara langusng bertujuan memastikan kelansungan gerak kerja parti walupun telah bersara daripada kakitangan awam.

Anak beliau, Datuk Muhamad Khairun Bin Aseh
juga sangat aktif menggerakkan Umno bahagian Putrajaya. Betan beliau telah mengabdikan diri sedaya upaya dalam menggerakkan Umno khususnya bagi mengekalkan kemenangan Umno di Putrajaya.

Inilah suara akar umbi yang secara jujurnya telah muak dan bosan dengan nama Tengku Adnan. Selari dengan transformasi Perdana Menteri yang telah sedaya upaya memastikan penguasaan Kerajaan Barisan Nasional di Malaysia dengan menonjolkan tokoh yang benar-benar berintegriti dan bermoral, Tan Sri Aseh adalah individu yang selayaknya.

Jika ditanya dimana pula hendak diletakkan Tengku Adnan, cukuplah sekadar mengisi kekosongan kerani di pejabat Umno Bahagian.

DItetak Kerana Memasang Bendera!

Hasrat seorang lelaki cuba menyelesaikan salah faham yang timbul berhubung dakwaan penyokong parti lawan kononnya bendera parti mereka dibuang pihak tertentu hampir meragut nyawanya apabila dia parah ditetak dalam kejadian di Felda Neram 1, Kemaman dekat sini, awal pagi, semalam.

[Bahang PRU 13] Ditetak Kerana Bendera Parti - Terbakor
Dalam kejadian kira-kira jam 12 tengah malam itu, mangsa Hasri Hassan, 40, yang juga ahli PKR ranting tanah rancangan Felda terbabit cedera di bahagian bawah lutut kanan, pergelangan kaki kiri, tangan kiri dan bahagian belakang badan akibat ditetak dan dipukul menggunakan parang serta kayu oleh kumpulan terbabit.
Mangsa yang turut ditumbuk serta disepak dan tidak sedarkan diri dikejarkan ke Klinik Kesihatan Bukit Goh dekat sini sebelum dirujuk ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) Kuantan bagi rawatan lanjut.
Hasri ketika ditemui di rumahnya semalam berkata, suspek yang menyerangnya tidak kurang daripada 13 orang berusia dalam lingkungan 20 hingga 40-an termasuk beberapa individu dikenali dari tanah rancangan itu.
Menurutnya, kira-kira jam 11 malam, dia bersama beberapa rakan sedang minum di sebuah warung sebelum didatangi seorang penyokong parti lawan mengadu bendera parti mereka dicabut dan dibuang individu tertentu dalam kalangan penyokong pembangkang.
“Saya dibawa ke lokasi oleh lelaki itu menaiki motosikal dan saya dapati terdapat beberapa bendera parti lawan berada di bawah tebing seperti didakwa.
“Saya turun melihat dan agak pelik kerana bendera terbabit kelihatan bersih seolah-olah sengaja diletakkan dan bukan seperti dibuang,” katanya.
Dia berkata, disebabkan keengganan lelaki terbabit mendedahkan individu yang didakwa bertanggungjawab, dia mengambil keputusan untuk pulang.
“Mereka kata nampak individu yang buat kerja itu tapi tidak mahu dedahkan namanya jadi saya kata masalah itu tidak dapat diselesaikan lalu mengajaknya pulang,” katanya.
Hasri berkata, semasa berada di atas motosikal lelaki itu mengugut untuk mencabut semua bendera parti pembangkang di kawasan tersebut namun dia menegur dan menghalangnya daripada berbuat demikian.
“Dia naik angin dan mencabar saya menghalangnya jika berani. Saya rasa tercabar dengan cabaran lelaki itu dan minta dia berhentikan motosikal sebelum berlaku pergelutan.
“Bagaimana pun pergaduhan itu tidak berlanjutan dan dia minta maaf atas perbuatannya sebelum beredar,” katanya.

Dia berkata, selepas kejadian, dia balik ke rumah dan keluar kembali selepas seorang rakan datang mengajak keluar minum.
“Sebaik saya tiba di kedai itu, lelaki tadi ada di situ bersama saudara-mara dan rakannya sambil membawa kayu dan parang panjang seolah-olah sedang menanti kehadiran saya.
“Sangkaan itu tepat apabila kumpulan terbabit tiba-tiba menyerbu dan menyerang saya sambil mengayunkan parang dan kayu di tangan mereka,” katanya.
Menurutnya, dia hanya mampu mengelak dan terpaksa mempertahankan diri daripada serangan itu menggunakan tangan dan bahagian belakang badan.
“Saya dapat rasakan mata parang dan kayu terkena bahagian belakang namun tidak boleh buat apa-apa sebaliknya berserah kepada ALLAH.
“Orang ramai yang berada di situ juga tidak mampu untuk menolong kerana kumpulan terbabit bersenjata selain turut  mengugut mereka jika tampil membantu,” katanya.
Dia berkata, ekoran serangan bertubi-tubi dia terjatuh dan ketika itu beberapa lelaki memegangnya dan yang lain menyerang dengan menetak bahagian kaki.
“Ketika itu saya hanya ingatkan mati atau  mungkin bahagian kaki akan terputus.
“Lepas itu saya tidak sedarkan diri dan sedar-sedar berada dalam markas setelah dibawa ke situ sebelum dihantar ke klinik Bukit Goh manakala kumpulan terbabit melarikan diri.
Menurutnya, selepas dihantar ke HTAA untuk menerima rawatan dia mengambil keputusan untuk pulang ke rumah.
Menurutnya, dia menyerahkan kes itu kepada pihak polis untuk menjalankan siasatan malah salah seorang daripada kumpulan itu
dipercayai pernah terlibat menyerang penyokong pembangkang di kawasan itu sebelum ini.

-Sinar

P/S: Janganlah buat macamtu.. semakin ramai masyarakat benci perbuatan kamu wahai samseng!! cukup2 sudah... bersaing biarlah adil, jangan kotor2!

Mangga dan epal jadi bahan kempen.

 

(Seorang lelaki Cina mengecat buah mangganya menjadi logo PAS)

KUALA LUMPUR: Tersebar di Facebook hari ini dua keping gambar kempen yang menambat hati warga maya.

Gambar pertama di ambil oleh Ustaz Afnan Hamimi ketika menyantuni pengundi Cina di Kepala Batas.

Pengundi cina sedang mengecat warna putih di buah mangga di luar rumahnya menandakan sokongan pada PAS.

Gambar tersebut mendapat 184 Likes dan 434 shares di Facebook Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang yang menyiarkan gambar itu terlebih dahulu.

Kemudian gambar itu menjadi kegemaran warga maya apabila mencatat 2,188 Likes dan 878 shares di Facebook Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man dan 2,090 Likes dan 211 shares di Facebook Harakahdaily.

Gambar kedua pula ialah 3 epal hijau yang ditampal sticker putih ditengahnya melambangkan bendera PAS.

Gambar itu dishare oleh seorang aktivis berbangsa Cina di Facebook Ustaz Tuan Ibrahim setelah melihat gambar ‘mangga PAS’.

PRU13: Pos Pilihanraya Dun Cempaka Dirosakkan Syaitan Dikenali

 

AMPANG, : Satu pos jentera pilihan raya Pas Dun Cempaka berhampiran Pangsapuri 610 Pandan Indah di sini, dirosakkan dengan bendera dicuri dan kipas siling dibengkokkan selepas didirikan hampir 11 hari.
Kejadian itu disedari Ketua Unit Peti Undi 5, Nat Saad Nasir pada 11 April lalu selepas tiba di pos berkenaan sekitar jam 8 pagi.
Menurut Setiausaha Jentera Pilihan Raya Dun Cempaka, Hafiz Razak, ini merupakan kejadian pertama yang berlaku di kawasan Cempaka dan satu laporan polis telah dibuat di Balai Polis Ampang.
“Ini merupakan satu pengkhianatan dan kerosakan yang dibuat oleh pihak tidak bertanggungjawab.
“Secara keseluruhan, kita ada 11 pos sementara 17 bilik gerakan sudah mula beroperasi,” katanya pada satu sidang media di Bilik Gerakan PAS Pandan.

Antara kerosakan yang dilaporkan adalah 15 helai bendera parti dicuri, kain rentang dibuang selain bilah kipas siling dibengkokkan.
Jelas Hafiz, pihaknya telah mendapat persetujuan dan kebenaran penduduk di kawasan berkenaan sebelum pos ini mula didirikan pada awal April lalu.
Manakala pengarah jentera Pilihan Raya Dun Cempaka, Meor Rithuan Mohamed Said kesal dengan tindakan tidak profesional pihak tidak bertanggungjawab.
Tegasnya, sebarang kempen mahupun gerak kerja pilihan raya perlu berlaku secara ‘fair play’ dan profesional.
“Saya menyeru pihak lawan dan pihak tidak bertanggungjawab agar menghadapi pilihan raya secara ‘fair play’. Kalau cuba untuk menakutkan, kita tidak takut.
“Dia berhak (bina pos), kita juga berhak. Kita kena hormat,” ujarnya lagi.

Kabinet bawa masuk pekerja rumah urut?

 

KUALA LUMPUR: Kebanjiran pelacur asing ke Malaysia yang berselindung di sebalik pekerja hotel, spa dan rumah urut refleksologi adalah atas keizinan kerajaan BN.

(Mereka berselindung di sebalik pusat urut refleksologi tetapi banyak melakukan kegiatan tidak bermoral)

Menurut minit mesyuarat Jawatankuasa Kabinet yang diketuai Ng Yen Yen sebagaimana didedahkan oleh blogger King of Goblok, kabinet memang bersetuju dengan kemasukan mereka.

Melalui mesyuarat itu, pekerja asing yang diperlukan oleh industri pelancungan negara bagi sektor Perkhidmatan Pelancongan (Spa, Hotel, Refleksologi dan Kedi) sehingga 2016 adalah dianggarkan seramai 20,000 orang mengikut pecahan berikut:


i) Hotel: 10,000 orang
ii) Spa Refleksologi: 7,500 orang
iii) Golf (Kedi): 2,500 orang

Kementerian Pelancungan Malaysia pula menjadi agensi kawal selia bagi subsektor berkenaan.

Perkara ini berlaku ketika kerajaan negeri Selangor diserang kononnya memberikan kebenaran kepada pembukaan rumah-rumah urut di negeri itu.

Padahal menurut kerajaan negeri, sejak 2008 lagi, tidak ada satu pun lesen di keluarkan untuk rumah urut di negeri itu.

Ia diluluskan melalui Mesyuarat Jawatankuasa Kabinet Mengenai Pekerja Asing dan Pendatang Asing Tampa Izin (JKKPA-PATI) kali ke - 8 pada 9 Ogos 2012.

PRU13: KPRU gesa DSNajib terima pelawaan DSAnwar debat 17 April ini...!!! Ada Berani...???


 

Badan pemikir Kajian Politik untuk Perubahan (KPRU) menggesa Perdana Menteri di bawah kerajaan sementara, Datuk Seri Najib Tun Razak menerima jemputan Gabungan Pilihanraya Bersih dan Adil (BERSIH) 2.0, untuk perdebatan awam dengan Pemimpin Pakatan Rakyat (PAKATAN), Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai manifesto parti politik masing-masing.
Bagi menggalakkan budaya sihat berdebat, KPRU menggesa stesen radio utama, Radio Televisyen Malaysia (RTM) menyiarkan siaran langsung perdebatan tersebut, supaya rakyat seluruh negara diberikan peluang untuk menonton perdebatan tersebut secara langsung.
Perdebatan manifesto itu dijadualkan untuk berlangsung di Dewan Perhimpunan Cina pada 17 April (Rabu) ini.
KPRU mengalu-alukan cadangan BERSIH 2.0 mengadakan perdebatan antara Najib dan Anwar. Menurut KPRU, perdebatan awam merupakan suatu budaya politik dan pilihan raya yang sihat. Banyak negara yang mengamalkan semangat demokrasi akan mengadakan perdebatan antara calon-calon sebelum pilihan raya, seperti perdebatan antara calon presiden di Amerika Syarikat, perdebatan antara calon presiden di Taiwan, perdebatan antara calon Ketua Eksekutif Hong Kong dan sebagainya. Calon-calon yang menyertai debat diberi platform politik untuk berkomunikasi dengan orang ramai, dipersoalkan oleh orang awam dan serta membincangkan idea lawan.

KPRU berpendapat, walaupun perdebatan ini dianjurkan oleh sebuah badan bukan kerajaan, namun, RTM wajar menyiarkan siaran langsung bagi semua orang mempunyai peluang untuk menonton debat ini tanpa penapisan.
Semenjak Radio Televisyen Malaysia RTM1, RTM2 dan TV3 menyiarkan manifesto pilihan raya Barisan Nasional (BN) secara langsung dan lengkap, RTM dan stesen komersial lain, Natseven (NTV7) dan Astro wajar memberi ruangan siaran bagi perdebatan awam antara Anwar dan Najib untuk mematuhi “Ikrar Integriti Pilihan Raya” yang telah ditandatangani oleh Pengerusi BN, Najib yang komited untuk mempromosi pilihan raya yang adil dan bersih.
KPRU menegaskan bahawa ini bukan kali pertama bagi cadangan perdebatan antara Anwar dan Najib. Anwar sendiri telah banyak kali menjemput Najib berdebat mengenai isu-isu ekonomi negara. Namun, menurut Najib perdebatan bukan suatu budaya kita, beliau gunakan alasan ini untuk mengelak diri daripada berdepan dengan Anwar.
Menurut KPRU, dari hari pertama Najib memegang jawatan sebagai Perdana Menteri sehingga ke hari ini, beliau kelihatan teragak-agak dan lemah ketika menghadapi isu-isu utama. Jika Najib mempunyai keberanian untuk menerima jemputan perdebatan ini, mungkin dia dapat mencuci dirinya dari imej negatif itu

Politik Lucah Dan Fitnah : Facebook PALSU “Mustafa Ali” Paparkan Klip Video, Pengakuan


 

SHAH ALAM, : Satu akaun peribadi laman sosial Facebook dengan menggunakan nama ‘Mustafa Ali’ ditemui dan turut memaparkan pautan sebuah klip video aksi seks dengan tajuk ‘Memang Betul Ini Saya’.
Lebih mengejutkan, laman akaun ini baru sahaja diwujudkan sekitar 10 jam lalu selain memaparkan status semasa yang menyatakan ‘Mustafa Ali’ adalah individu di dalam klip video berkenaan.
“Saya akui yang saya merupakan pelaku dalam klip video tersebut dan kejadian tersebut berlaku dua tahun yang lepas dan saya ingin tegaskan, perlakuan saya tidak menggambarkan perjuangan PAS kerana ia adalah kesilapan peribadi saya,” memetik status semasa yang dinaikkan sekitar 10 jam lalu.
Akaun berkenaan didakwa mempunyai ‘motif politik’ bertujuan memburukkan Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali kerana dikaitkan sebagai individu di dalam klip video seks berdurasi 11 minit 27 saat yang dinaikkan dua jam lepas.
Laman akaun berkenaan boleh diakses pada pautan https://www.facebook.com/profile.php?id=100005696323534
Sementara itu, Ketua Penerangan PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menegaskan, Pas menyatakan sokongan penuh kepada Mustafa menghadapi serangan politik seperti mana yang dihadapi oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Bagi pihak PAS kita tidak mahu terganggu dengan cubaan-cubaan musuh mengalihkan perhatian rakyat terhadap isu yang sengaja diwujudkan dengan pelbagai fitnah menjijikan.
“Dalam mood rakyat ingin membawa perubahan dama Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) ganguan sebegini akan muncul. Saya yakin pelbagai Facebook ciplak direka akan sentiasa wujud,” katanya kepada TV Selangor.

Beliau turut mengingatkan para petugas parti agar terus melakukan tugasan dalam usaha memenangi PRU-13.
Dalam pada itu, memetik laporan portal Malaysiakini dan Bernama hari ini, Mustafa mendakwa Umno sudah terdesak sehingga sanggup melemparkan pelbagai fitnah untuk menjatuhkan beliau dari arena politik tanahair.
Ketika berucap di satu majlis di markas PAS Kampung Molek di Dungun malam semalam, beliau berkata Umno bertanggungjawab terhadap fitnah melalui media.
“Ini adalah kebiasaan Umno, mereka sanggup guna taktik kotor dengan menyebarkan fitnah… saya adalah mangsa terbaharu fitnah Umno,” katanya.
Mustafa berkata beliau menyerahkan kepada dua peguamnya, iaitu Asmuni Awi dan Hanifah Maidin, untuk membawa isu itu ke muka pengadilan.
Beliau turut menafikan telah meletak jawatan selepas penyebaran gambar dan video seks tersebut.


 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=361037970671407&set=a.277242662384272.58134.277192485722623&type=1&relevant_count=1&ref=nf

10 Apr 2013

Teruk akhlak budak2 skrg ni...

 
Apa Nak jadi ngan budak2 sekolah menengah sekarang, pelbagai gejala yang x elok berlaku,... 

 Geng 77..Lan Todak...haiishhh...

Belasah Ketua Kelas siap geng2 tolong rakam... Mohon Siapa yang mengenali mereka didalam video ini Tampil memberi kerjasama....

9 Apr 2013

Hukumnya HARAM ! Jangan buat rambut Mohawk ( balong ayam ) dan rambut style hair tatto!!

Hukum rambut mohawk dan hair tatto HARAM
Pernah tak terfikir lelaki atau mungkin perempuan kat luar sana nak buat rambut macam ni ? Ala mesti punya kan korang-korang ada niat nak buat rambut gaya macam ni. Nasihat aku dekat korang tak payah gatai-gatai nak buat sebabnya Ustaz Azhar Idrus jelas mengatakan buat rambut Mohawk ( ala-ala balong ayam) dengan buat rambut style hair tatto ala-ala cukur tepi macam pemain bola sepak Malaysia  (Qaza') tu HARAM ! Rambut mohawk ini dosa kalau kita buat sebab mengikut ada kaum penyembah roh-roh orang yang telah mati. Kalau nak lebih penjelasan mengenai rambut ini boleh tengok kat bawah ni, siap dengan printscreen lagi soalan dari page Ustaz Azhar Idrus. Aku ni bukanlah pandai sangat bab hukum hakam tapi kalau dah jelas HARAM aku nak share la dekat korang supaya tak buat lagi lepas ni.


Larangan melakukan qaza‘ ini telah disebut dengan jelas di dalam hadis daripada ‘Abdullah bin ‘Umar ra katanya yang bermaksud :

"Sesungguhnya Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam menegah daripada melakukan qaza‘ (mencukur sebahagian daripada rambut kepala)."
 

(Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim)
 
 
 
Dalam hadis yang lain daripada ‘Abdullah bin ‘Umar ra yang bermaksud :
"Sesungguhnya Nabi Shallallahu ‘alaihi wasallam telah melihat seorang kanak-kanak yang dicukur sebahagian rambutnya dan ditinggalkan sebahagian yang lain, lalu Nabi melarang mereka berbuat demikian dan Baginda bersabda: "Kamu cukur (rambut itu) kesemuanya atau kamu tinggalkan kesemuanya (tidak mencukurnya)."
(Hadis riwayat Abu Daud)

Hukum rambut mohawk dan hair tatto HARAM


dah jelas kan sekarang ?

Pelik! Kucing Menyusukan Seekor Tupai?


SEEKOR kucing bernama Tita menyusukan seekor tupai walaupun haiwan itu berlainan spesis. Tita, kucing milik Encik Ruben Gaviria, yang tinggal di bandar Envigado, Colombia. Encik Gaviria berkata beliau telah menyelamatkan tupai yang ketika itu cedera semasa menjumpainya di sebuah taman yang berdekatan dengan rumahnya minggu lalu. -- Reuters.

8 Apr 2013

WTF? Wanita ini bertudung, tapi mengenakan pakaian yang cukup jarang sehingga menampakkan belakang....

Perempuan ini rupanya kurang memahami tentang apa tujuan mengenakan 
busana Muslimah, sehingga walaupun dia mengenakan kerudung ternyata dirinya 
mengenakan pakaian transparan yang memperlihatkan lekuk tubuh dan dalemannya. 
Mungkin pemahamannya adalah yang penting kepalanya di kerudungi sudah cukup 
disebut sebagai mengenakan jilbab.
 

Wanita Bertudung Dengan Sanggul 'Bonggol Unta' Tidak Akan Mencium Bau Syurga...


 Hadis Nabi Muhammad S.A.W yang bermaksud :

"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian." (Riwayat Muslim).

7 Apr 2013

PRU13 : Mahathir dakwa Tok Guru Nik Aziz pemimpin politik tamak kuasa....ha..ha...dah pencen sebok berkempen politik...!!!

 
SHAH ALAM - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bukan "tok guru", sebaliknya hanya seorang pemimpin politik yang ingin mendapatkan kuasa.

Katanya, pemimpin Pas itu sekadar 'peminat politik' yang tamak mendapatkan kuasa dengan menggadai agama.

"Orang tidak panggil tok guru, tetapi hanya peminat politik yang tamak mendapatkan tempat dengan menggadaikan agama.

"Ini bukan pemimpin, hanya nak undi dan mendapatkan kuasa. Inilah Nik Aziz yang bukan berjuang untuk Islam," katanya pada ucaptama Perhimpunan Selamatkan Selangor anjuran Perkasa di padang Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Seksyen 2 di sini, semalam.

Beliau berkata, Nik Aziz hanya menipu rakyat untuk mendirikan negara Islam, walhal tanpa sokongan DAP, tidak mungkin Pas dapat mendirikan negara Islam ala Pas.

"Ada 222 kawasan (Parlimen), tetapi kalau Pas hanya bertanding 65 kawasan sahaja, bolehkah Pas menjadi kerajaan, tanpa sokongan (Pengerusi DAP) Karpal Singh, Pas tidak dapat apa-apa.


"Tetapi Islam Pas dan Islam kita nampak berbeza. BN tidak pernah menolak Islam, dengan mengisytiharkan negara ini negara Islam.

"Tetapi Pas nak buat (engara Islam) untuk menang kerusi dan Islam itu bergantung kepada Karpal Singh," katanya.

Tambah Dr Mahathir, sekarang Nik Aziz sedar dan terpaksa mengemis meminta pertolongan DAP dan PKR kerana dia tahu, mendirikan negara Islam ala Pas tidak mungkin dapat dilaksanakan.

Beliau turut menyelar keputusan Nik Aziz masih lagi meneruskan jawatannya meskipun usia sudah lanjut.

"Kata nak berhenti, tetapi apabila saya sudah berhenti, dia (Nik Aziz) tidak berhenti lagi, hendak bertanding lagi dalam pilihan raya umum ini," katanya.


Otai ReformasiII

6 Apr 2013

PRU13 : SAPE TIRU SAPE.....Surat Terbuka Untuk Datuk Seri Najib Razak !!!

 

Kena tipu.
Malam neh aku kena tipu dengan BN. Tak pasal2. Hati aku sangat sakit. Kalau aku tak jelaskan kepada Najib ia merupakan satu kerugian. Harus Najib tahu apakah tindakan nya yang menyebabkan aku sakit ahti.
Cerita dia macam neh. Hari neh Najib info satu program khas bersama BN. Kata Najib program tue ialah program manifesto bn. Dengarla secara live di tv.
Woww..

Ada manifesto rupanya. Satu perubahan yang baik. Rupanya BN pun dah mula berkira2 nak lancarkan manifesto. Najib akan terangkan apa kandungan manifesto BN kat tv, live malam tadi.

Aku memang plan nak tengok. Mesti nak tengok. Aku nak tahu apa agenda bn terhadap rakyat. Kalau benda baik aku nak sokong. Aku nak buat perbandingan antara manifesto bn dan pr. Sebagai rakyat memang inila peranan aku.

Mendengar hujah dari kesemua pihak dan lakukan perbandingan sendiri. Pilih la selepas kita memahami apa yang mereka tawarkan. Jangan pilih A hanya kerana orang suruh ko pilih A. Pilihla apa2 parti sekalipun hanya SELEPAS diri ko sendiri FAHAM kenapa perlu PILIH/UNDI mereka. Ini yang aku amalkan bahkan aku menyeru semua orang mengamalkan hal yang sama.

Jadi aku tunggu. Dan aku dengar. Aku tonton dari mula sampai lah Najib habis berucap.

Selepas itu aku berjalan ke komputer. Aku capai hp. Aku update status naik angin. Sial apa neh? Apakah yang dinamakan manifesto itu? Aku tak dengar apa2 yang berkaitan dengan manifesto pun. Yang aku tahu sepanjang Najib berucap dia pongpang2 pasal ;

1. Keburukan dan kehinaan parti pakatan rakyat.

2. Betapa teruknya negeri2 yang PR jaga.

3. Kutuk2 isu air dan kutuk2 kelantan...

4. Dok tanya siapa yang layak jadi PM.. dok tanya siapa yang layak tadbir negara..

5. Kutuk2 Anwar Ibrahim..

6. Kutuk2 pemimpin2 pakatan rakyat.

7. Puji diri sendiri, bn dan etc2...

8. Citer pasal BRIM, KRIM dan kemurahan ahti bn dalam melaksanakan dasar2 tersebut..

Oke2. Aku faham. BN tak suka PR. Oke2. Aku dah lama tahu dan sedar benda tue. Ko dah hari2 cakap dalam media ko. Hari2 keluar tv ucap benda sama. Hari2 keluar radio atas pentas atas ceramah dalam mana2 program ko dah bagitau benda yang sama.

AKU DAH TAHU.

KO DAH CAKAP BANYAK KALI.

KO DAH ULANG SENTIASA.

Tujuan aku dengar program ko ialah AKU NAK TAHU PASAL MANIFESTO BN sahaja.

Aku nak tahu apa plan ko selepas BN berjaya mentadbir negara. Aku nak tahu macam mana ko nak atasi masalah perumahan. Setakat cakap nak bina sejuta rumah kos rendah je takan amek masa berjam2 buat program khas pula?

Kandungan manifesto 5 minit pun takde. Najib hanya cakap 3 perkara. Akan selesaikan masalah kos sara hidup. Bina rumah kos rendah. Nilai BRIM meningkat. Hanya cakap 3 perkara saja. Itu pun asas. Bukan ada penerangan lanjut. Ini pun perlukan ko untuk buat program khas ke?

Sepatutnya masa2 yang ada neh, angkatlah kebaikan dan kemampuan bn. Tunjukkan kepada rakyat apa agenda korang. Bagitau kami secara details. Apa rancangan korang terhadap rakyat. Apa yang ingin korang capai. Apa yang korang ingin laksanakan jika diberikan mandat. Apa yang korang boleh ubah untuk selesaikan masalah rakyat terbanyak.

Ini yang aku nak dengar. Ini sebab aku sudi BUANG MASA AKU untuk dengar ko POTPET2 kat tv tadi. Aku sebagai rakyat bersangka baik. Lim Kit Siang kutuk program ko di twitter siang tadi. Dia cakap program ko patut dibatalkan. Aku cakap tak perlu. Kita harus berikan BN peluang untuk jelaskan manifesto mereka. Rakyat harus diberikan peluang untuk mendengar hujah dari kesemua pihak dan lakukan perbandingan sendiri.

Last2 apa yang aku dapat?

KENA TIPU SAJA.

LIM KIT SIANG memang betul. Program tadi memang SAMPAH. BULLSHIT. SIALAN.

Setelah aku mempercayai Najib dan BN, ini yang aku dapat.

Buka BERNAMA NEWS di twitter, nampak update2 pasal manifesto BN. Ooo.. rupanya manifesto BN DI UMUMKAN oleh pengacara selepas ucapan berapi2 Najib tamat..

Bukan nya di UMUMKAN oleh Najib sepertimana yang dilaporkan oleh facebook Najib.

Lepas umum benda2 yang tak sampai 5 minit tue.. pujian2 melambung kepada BN bersambung semula.. PM ajaib kata salah seorang indian di tv sebentar tadi.. pftt..

Jadi terbuktilah Najib Razak seorang penipu. Belum apa2 dah melakukan penipuan secara besar-besaran.. mana ada bincang isu bab manifesto. Yang ada hanya repekan karut dan dayus saja. Ajak debat tak mao.

Ingin sekali aku nak memahami apa itu persekolahan satu sesi. Aku terkesan dengan janji ini. Menjadikan persekolahan satu sesi [tiada sekolah pagi/petang] adalah satu benda baik jika sistem dia ikut sistem sekolah2 di UK dan USA.

Harga kereta turun secara berperingkat 20% - 30 % ?

Negara tak bankrupt meh? Apa pun idea PR lebih baik bab isu kereta neh. BN belum mampu menyaingi PR dalam kempen penurunan cukai kereta. Sorry.

Yang lain2 tue, tah. Aku tatau nak ulas macam mana sebab Najib ko gunakan masa yang sangat panjang untuk kutuk2 PR berbanding memahamkan rakyat rancangan BN. Ini satu politik kebodohan. Faham tak Najib? Politik kebodohan, yang diamalkan oleh politician BODOH. Bai.

 
Otai Reformasi IIOtai Reformasi II

Tranformasi yang dibanggakan oleh DSNajib!



Transformasi kebanggaan DSNajib... Rakyat meluat.. Sang elit memperkuda rakyat jelata....

TRANFORMASI MENIFESTO PKR - BN!



 Terbukti manifesto PR bukan angan-angan. Idea ini mula diciplak BN satu demi satu. Jika manifesto PR digambarkan BN sebagai boleh menyebabkan negara muflis, manifesto BN membuktikan ketandusan idea-idea baru untuk membangunkan negara..

Anwar janji henti kontrak Petronas Mokhzani Mahathir jika Pakatan menang PRU13.

 

GERIK, — Datuk Seri Anwar Ibrahim berjanji semalam untuk menarik balik kontrak Petronas bernilai jutaan ringgit yang dianugerahkan kepada anak Tun Dr Mahathir Mohamad, sambil menambah ia adalah salah satu langkah awal Pakatan Rakyat (PR) menghentikan kronisma sebaik sahaja memenangi Pilihan Raya 2013.
Dalam satu ceramah di Taman Semarak, Ketua Pembangkang (gambar) itu mengkritik hebat musuh ketatnya kerana menguruskan syarikat minyak negara terkaya seperti syarikat keluarga, terutamanya Mokhzani.
“Pertama, dalam masa 24 jam Pakatan bersumpah akan menurunkan harga minyak di seluruh negara,” katanya kepada ribuan orang ramai hadir daripada kawasan sekitar di Hulu Perak.
“Nombor dua, adalah kontrak minyak ini. Adakah anda berfikir di bawah Najib ia akan ditarik balik? No. Tetapi jika kita mengambil alih, saya ingin memberitahu Dr Mahathir — Saya Anwar, bukan seperti Najib.
“Najib takut kepada kamu tetapi saya tidak. Saya tidak mempunyai niat untuk menjadi kejam kepada kamu atau membalas dendam, tetapi kontrak berbilion ringgit yang diberikan kepada anak anda, saya hentikannya, saya mahu memberinya kembali kepada semua rakyat Malaysia di seluruh negara, “ katanya.

Harga Barangan BN yang diseleweng!



 Di bawah pemerintahan Barisan Nasional, kita kena bayar lebih untuk segala-galanya! Kita ada penyelewengan dalam pembelian skru yang berharga RM32 dibeli dengan harga mencecah RM224 dan jack kereta yang bernilai RM50 dibeli pada harga RM5,700. Menurut laporan audit Negara, pada tahun 2011 , jabatan taman laut telah membeli teropong yang harga sebenar tidak melebihi RM1,940, tetapi telah dibeli dengan harga yang melebihi harga pasaran sebanyak 28 kali ganda iaitu RM56,350. Bukan itu sahaja, malah jabatan juga membeli barangan kegunaan jabatan seperti komputer riba, mesin pencetak,LCD TV, DVD yang harganya mencecah RM192,694 walaupun kesemua barang ini boleh didapati dengan harga yang tidak melebihi RM20,193.

Tambahan pula, pegawai penyelia yang terlibat dalam kes ini hanya diberi surat teguran sahaja sebelum kes ini ditutup. Kesemua ini merupakan satu kelemahan dalam proses perolehan dan ia seharusnya tidak berlaku jika mengikut piawaian yang betul seperti tender terbuka.

Ubah Sekarang, Bersihkan Malaysia!

5 Apr 2013

Berhati-hati ketika cctv tersembunyi berada di hotel

Berhati-hati apabila anda menginap di hotel,kerana pada zaman serba canggih ini pelbagai bentuk kamera tersembunyi tersedia untuk merakam aktiviti anda. Pastikan bilik hotel yang disewa bebas dari peralatan sebegini,terutamanya kepada kaum wanita.


CONTOH KAMERA TERSEMBUNYI YANG PALING ORANG TAK TAU:
 




Kamera berbentuk suis lampu
  




Kamera dengan perakam video digital berbentuk pengesan asap (Smoke Detector Hidden Camera With DVR)


Kecuaian anda dalam memastikan suasana yang bebas dari anasir skodeng ini akan menyebabkan aktiviti anda dalam bilik hotel mungkin tersebar ke seluruh dunia dengan teknologi yang ada sekarang. Jadi berhati-hatilah selalu...


 
 

sumber: http://www.gempak.org

PRU13: Panas makin terasa...!!!

 

Ramalan bahawa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) ini akan menjadi PRU paling sengit dalam sejarah negara, nampaknya sudah mula menunjukkan kebenarannya awal-awal lagi.

Baru kelmarin Perdana Menteri mengumumkan pembubaran Dewan Rakyat, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) belum membuat keputusan mengenai tarikhnya, kempen pun entah bila akan bermula.

Tetapi mereka yang dijadualkan bertempur dalam ‘peperangan’ yang digerakkan oleh gendang perang yang dipalu Datuk Seri Najib Tun Razak itu bukan sekadar bersiap sedia, malah sudah mula menggempur musuh masing-masing.

Di setengah tempat di beberapa negeri, kepanasannya sudah terlalu meluap hingga mencetuskan tindakan tidak wajar di kalangan mereka yang nakal.

Hanya tindakan pantas dan bijak pihak berkuasa mampu menyekat keadaan seperti dari melampaui batas.


Pemimpin-pemimpin parti tidak terlepas daripada cabaran, sindiran dan asakan untuk bertindak memenuhi kehendak pengundi, penyokong dan ahli parti di pelbagai peringkat.

Najib sendiri dicabar ‘suara-suara nakal’ meninggalkan kubu beliau di Parlimen Pekan, Pahang, yang beliau bertapak sejak mula menceburi politik awal 70-an.

Namun, Najib, sebagai pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN) yang berpengalaman, tidak mudah melatah untuk menyambut cabaran seperti itu.

Beliau dicabar mengikut jejak Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR) Datuk Seri Anwar Ibrahim yang disifatkan penyokong sebagai meninggalkan kerusi selamat untuk bertanding di tempat lain, bagi buktikan ketokohan seorang pemimpin.

“Dia (Anwar) rasa tidak selamat di Permatang Pauh dan meninggalkan rakyat yang telah menyokong selama dia terlibat di dalam politik.

“Saya tak pernah terfikir untuk meninggalkan (Parlimen) Pekan. Saya akan hidup dan mati di Pekan, secara politiknya,” katanya ketika menjawab soalan pemberita semalam.

Bahkan, bagi Najib, kalau Anwar boleh meninggalkan Permatang Pauh, beliau juga mampu meninggalkan sesiapa sahaja pada masa akan datang.

Anwar kelmarin menegaskan beliau bukan lari atau tidak menghargai penyokong-penyokong di Permatang Pauh, tetapi mahu mengukuhkan kedudukan PR di Perak, negeri yang dirampas BN dalam suasana yang penuh kontroversi, kira-kira 11 bulan selepas PR memerintah negeri itu.

Penghijrahan Anwar turut menerima tentangan hebat Naib-Pengerusi Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.

Ahmad Zahid, mengisytiharkan ‘perang’ dengan Anwar.

“Kita akan pastikan Anwar kalah (di mana sahaja di Perak beliau bertanding),” tegas Menteri Pertahanan itu, ketika bercakap kepada pemberita, semalam.
Di Kelantan, keadaan agak panas apabila calon Pas tidak menyenangkan setengah penyokong.
Selepas Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengeluarkan kenyataan mahu mengekalkan Saipul Bahrin Mohamed sebagai calon Pas Dun Selising 30 Mac lalu, segelintir penyokong Pas menyatakan rasa tidak berpuas hati dengan pemilihan itu.

Kumpulan ini dikatakan mengadakan perbincangan dan antara lain memutuskan mahu menaja calon bebas sebagai tanda protes terhadap pengumuman Menteri Besar Kelantan itu.

Polis Kelantan juga sedang menyiasat kejadian sebuah papan tanda milik kerajaan negeri, yang memaparkan gambar Nik Abdul Aziz serta kenyataan kata-katanya, mengenai ‘Tujuh Dosa Umno’ di hadapan Sekolah Kebangsaan (SK) Padang Garong yang dilempar minyak tanah dan dibakar pagi semalam.

Bahang ini dijangka semakin meluap menjelang kempen PRU.

Pelbagai tuduhan dan dakwaan akan dibuat penyokong parti dalam usaha mencapai matlamat masing-masing.
Siapa menang, siapa kalah adalah adat sesuatu pertandingan. Yang penting ialah semua pihak, tidak kira di sebelah mana mereka berpihak, perlu memainkan peranan untuk menjamin proses PRU13 ini berjalan lancar, adil, dan aman

3 Apr 2013

11 CERITA LAWAK PENDEK FUH

Cerita Lawak 1

Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri: Saya telah baca sebuah buku. Sad
endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri: Buku bank abanglah..



=====================================

Cerita Lawak 2

Ada la seorang lelaki datang ke sebuah rumah
untuk meminta derma. Derma untuk rumah
orang-orang tua. Seorang budak pun membuka pintu.

Budak : Derma ape bang?
Lelaki : Derma untuk rumah orang-orang tua. Adik
ada apa-apa untuk didermakan?
Budak : Nanti jap saya ambilkan atuk saya.
Lelaki : ?????



=====================================

Cerita Lawak 3

Tunang Farid, Siti menelefonnya untuk memutuskan
pertunangan mereka.

Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. Saya dah ada
teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan
semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu
gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang
selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk........ Benci .........

======================================
Cerita Lawak 4

3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik.
Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti.
Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!



======================================
Cerita Lawak 5

Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda
dan kebetulan pada jalan pulang terserempak
dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu
ditumpangkan kawanya itu.

Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin
hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah
kawanya itu,

Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1
sahaja.
Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
Kawan Tok Batin : ????????

========================================
Cerita Lawak 6

Seorang posmen yang datang menghantar surat ..

Posmen: "Assalamualaikum"
En. Sameon: "Walaikumsalam"
Posmen: "Ni rumah encik Sameon ye?
En. Sameon: "Ya saya"
Posmen: "Poning kepala saya mencari alamat rumah
encik ni"
En. Sameon: "Buat susah aje encik nie! Apasal tak
pos aje?!!"
Posmen: "Betul jugak yer!???"

========================================
Cerita Lawak 7

Orang Asli Dan Polis

Orang asli : "Selamat pagi tuan"
Polis : "Selamat pagi"
Polis : "Apa hal?"
Orang asli : "Saya nak buat repot tuan"
Polis : "Fasal apa tu?"
Orang asli : "Kawan saya di baham harimau"
Polis : "Pukul berapa?"
Orang asli : "Dia tak pukul, terkam ..."
Polis :"Habis?..."
Orang asli : "Tak habis, tinggal kepala.."

=========================================
Cerita Lawak 8

Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah
matanya diperiksa, dia bertanya:

"Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke
saya membaca macam orang lain?"

"Dah tentu" jawab doktor.

"Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf,
akhirnya boleh juga saya membaca," kata lelaki
itu dengan riang.

=========================================
Cerita Lawak 9


Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang
menunggu sebuah klinik, Shan terpandang Amin
sedang menangis teresak-esak. Dia segera
mendekati Amin.

Shan : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah
dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.

Mendengarkan penjelasan Amin, Shan pula menangis.

Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing...



=========================================
Cerita Lawak 10

Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk
menghantar surat.

Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan
surat ke dalam tong berwarna merah.

"Atok buat apa tu?".

"Atok bagi surat kat kawan atok, cu!" jawab
atoknya.

Cucunya bertanya lagi, "Apa bangang sangat kawan
atok duduk dalam tong merah tu?"

========================================
Cerita Lawak 11

Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah
hospital untuk menyiasat punca kematian tiga
lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat
itu, dia bertanya kepada penjaga bilik mayat
berkenaan.

Polis : "Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?"

Penjaga : "Lelaki pertama sedang bersanding,
apabila tiba2 diserang strok. Lelaki kedua pula
khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit
jantung manakala yg ketiga disambar petir."

Polis : "Hah! Kenapa disambar petir pun
tersenyum?"

Penjaga : "Masa tu dia ingat orang sedang ambil
gambarnya!"

Tutorial : Kemaskini Telefon Android Samsung Secara Manual & Cara Dapatkan Akses ROOT (ODIN).

Tutorial
Amaran : Pihak kami tidak bertangungjawab terhadap telefon anda jika ianya mengalami masalah dan sebagainya akibat anda mengikuti langkah ini. Dengan mengikuti cara ini, dengan ini anda bersetuju menerima/mengambil risiko atas tindakan anda sendiri.
Di ingatkan juga dengan cara anda memperolehi akses ROOT, anda akan membatalkan waranti peranti anda. Harap maklum. 
Bagi pemilik telefon Samsung terdapat satu laman web yang mengemaskini segala firmware rasmi dari Samsung dari masa ke semasa. Laman web ini juga merupakan sumber informasi pemilik peranti Android Samsung bagi mengikuti kemaskini bagi telefon mereka. Di sinilah tempat untuk mengetahui kemaskini terbaru bagi sesuatu peranti Samsung telah tiba dimana-mana kawasan seluruh dunia. Laman web tersebut adalah Sammobile.com
Apabila sesuatu kemaskini diumumkan dan dilepaskan oleh Samsung secara rasmi untuk telefon mereka, biasanya laman web Sammobile akan menerima firmware ataupun senang dikenali sebagai software/perisian berkenaan. Laman web ini menyimpan banyak koleksi firmware ini sebagai rujukan untuk pengguna Samsung.
Untuk pengetahuan anda, firmware-firmware ini kebanyakannya adalah berlainan mengikut negara ataupun bahagian dunia. Malah jika Samsung melepaskan kemaskini mereka secara OTA (On The Air), pengguna-pengguna tidak akan menerimanya secara serentak walaupun ianya adalah versi yang sama.
Pihak Sammobile hanya menyediakan firmware ini. Namun terpulang pada pengguna untuk menggunakannya. Samada ianya digunakan oleh para pembangun ROM (custom) untuk di modifikasi ataupun untuk pengguna-pengguna biasa dengan cara mengemaskini dengan cara manual (flash) menggunakan satu aplikasi yang diberi nama ODIN. Namun ada risiko menggunakan cara ini. Yang penting anda pastikan anda memuat turun firmware yang betul untuk telefon Samsung anda. Cara ODIN ini juga boleh digunakan untuk mendapatkan akses ROOT telefon Samsung anda.

Cara-cara kemaskini secara manual (flash ROM) menggunakan ODIN.
Sila baca dahulu dengan teliti dan teruskan untuk mengelakkan anda melakukan kesilapan.
1. Pastikan komputer anda telah mempunyai driver untuk telefon Samsung anda. Untuk lebih mudah, sila pasang aplikasi KIES yang boleh dimuat turun di laman Samsung apps. Setelah dimuat turun dan pasang pada komputer anda, sila pastikan ianya di tutup semula.
2. Pastikan data dalam telefon anda telah di backup terlebih dahulu untuk mengelakkan sebarang masalah. Pastikan juga bateri telefon anda lebih dari 50%.
3. Muat turun aplikasi ODIN di forum XDA-Developers ataupun sila periksa dalam fail muat turun dari Sammobile kerana selalunya aplikasi berkenaan terdapat di dalamnya. Untuk perhatian, terdapat banyak versi ODIN dan anda mungkin akan menggunakan versi yang lebih baru yang mempunyai antaramuka yang berbeza dari yang saya tunjukkan di dalam gambar-gambar di bawah.
4. Sekarang anda perlu masukkan telefon anda ke mod Downloading. Terlebih dahulu sila matikan telefon anda. Hidupkan semula dengan cara tekan butang perlahankan bunyi, butang HOME dan butang Hidup (ON) secara serentak dan tunggu tanpa lepaskan butang-butang tersebut.
Untuk telefon Samsung yang lebih baru, anda akan melihat paparan dibawah ini dan anda dikehendaki menekan butang kuatkan bunyi untuk teruskan.
notice
Untuk sesetengah model telefon Samsung yang lebih lama, ianya akan terus memaparkan gambar di bawah. Jika telefon anda memaparkan gambar seperti ini, tiada apa yang anda perlu lakukan.
downold
5. Seterusnya anda perlu sambungkan telefon anda yang didalam mod Downloading tadi dengan aplikasi ODIN menggunakan kabel USB. Buka aplikasi ODIN dan sambungkan dengan telefon anda melalui kabel USB telefon anda. Sepatutnya aplikasi ODIN akan mengesan telefon anda dan akan memaparkan seperti gambar di bawah. Perhatikan pada ID:COM dan juga ruangan message = Added!.
1
6. Muat turun firmware untuk telefon Android Samsung anda di Sammobile dengan cara ke ruangan Firmware dengan klik tab Firmware. Pastikan anda tahu nombor model telefon anda dan anda muat turun firmware yang betul.
Contoh: Samsung Galaxy S3 = GT-I9300 ( Penting! Jangan tersalah memuat turun! )
7. Setelah anda ekstrak fail yang anda muat turun dari laman web Sammobile, terdapat beberapa fail mengikut keadaan. Selalunya yang wajib ada adalah satu fail berformat .md5 bersaiz agak besar contohnya seperti gambar di bawah.
Tarfile
8. Kita akan mula flash sekarang. Terlebih dahulu,anda perlu memastikan hanya ‘auto reboot’ saja di tandakan pada aplikasi ODIN.
autoreboot
Seterusnya klik pada butang PDA pada aplikasi ODIN berkenaan dan sila pilih fail yang anda muat turun dari laman web Sammobile tadi yang telah pun anda ekstrakkan terlebih dahulu ke dalam komputer anda.
2
9. Seterusnya anda dikehendaki tekan butang START (Rujuk nombor 1 pada gambar di bawah) dan biarkan aplikasi berkenaan berjalan sendirinya. Kadangkala akan berlaku sedikit sela masa (hang) pada komputer anda dan aplikasi ODIN akan memaparkan Not Responding. Anda jangan panik. Hanya biarkan ianya menyambung semula kerjanya dan dinasihatkan anda tidak melakukan kerja-kerja lain pada komputer anda ketika itu.
Sewaktu proses ini berjalan anda boleh perhatikan proses yang berlaku di kawasan berlabel nombor 2 pada gambar di bawah. Pada bahagian berlabel nombor 3 pula memaparkan status proses.
4
10. Anda akan berjaya mengemaskini telefon anda jika perkataan PASS! keluar pada ruangan status proses ( label nombor 3 tadi). Telefon anda akan secara automatik mati dan hidup semula (Reboot) selepas semuanya selesai.
5
Anda akan dapati telefon anda kini telah dikemaskini ke versi yang anda mahukan. Anda juga boleh periksa di ruang Setting->About Phone/About Device dan seterusnya periksa pada Android version, build number dan sebagainya.
Cara mendapatkan akses ROOT pada telefon Samsung. (CF-Root ODIN)
Pengenalan
Sebenarnya ada cara lain yang boleh diguna untuk ROOT telefon yang anda boleh cari di forum peranti anda gunakan di XDA-Developers selain cara ini iaitu dengan flash fail CF-Root dengan menggunakan aplikasi ODIN. Walaubagaimanapun berikut adalah cara untuk dapatkan akses ROOT dengan menggunakan ODIN. Untuk pengetahuan juga, kini Chainfire telah mengeluarkan aplikasi berbayar Mobile ODIN Pro untuk peranti Android untuk kerja-kerja melibatkan ODIN tanpa menggunakan komputer. ( Info : CF-Root adalah cara untuk ROOT telefon Android yang direka oleh Chainfire, seorang developer di forum XDA-Developer. Kredit untuk beliau).
1. Sila ikut langkah-langkah seperti di atas dari nombor 1 sehingga 5.
2. Seterusnya anda perlu dapatkan fail untuk ROOT telefon anda pula. Terdapat dua jenis fail dari Chainfire iaitu CF-Root dan CF-Auto-Root. Kedua-dua fail ini memberikan akses yang bebeza.
Beza kedua-dua fail tersebut :
CF -Root = Akses (ROOT) penuh peranti dengan custom kernel (CWM/TWRP). Akan memasang aplikasi SuperSU dan beberapa ciri advance lain.
CF-Auto-Root = Akses (ROOT) dengan Recovery asal Samsung.  Akan memasang aplikasi SuperSU pada telefon anda jadi aplikasi lain yang memerlukan akses ROOT boleh dibenarkan. Tidak lebih dari itu cuma ROOT sahaja.
Mengikut penjelasan di atas, saya menasihatkan kepada anda yang hanya inginkan peranti anda mempunyai akses ROOT sahaja untuk digunakan oleh aplikasi (cth : Titanium Backup), anda boleh gunakan fail CF-Auto-Root. Untuk fail ini anda boleh periksa dan muat turun di laman berikut yang disediakan oleh Chainfire.
CF-Root pula adalah untuk pengguna yang lebih advance seperti untuk memasang modifikasi seperti menggunakan custom ROM dan kernel. Untuk fail CF-Root, anda dikehendaki dapatkan fail CF-Root untuk telefon android anda di forum Xda-Developers mengikut model telefon anda.
3. Seterusnya, sama sahaja macam anda lakukan untuk flash ROM seperti di atas. Ekstrakkan fail CF-Root ataupun CF-Auto-Root tersebut contohnya di desktop komputer anda.
4. Ikut langkah-langkah nombor 8 sehingga 10. Bezanya pada langkah nombor 8, sila ambil fail CF-Root ataupun CF-Auto-Root yang anda ekstrak tadi pada ruangan PDA tersebut. Fail tersebut berformat .md5 seperti gambar dibawah.
cfautorootfile
Setelah anda lakukan langkah di atas, anda boleh memeriksa samada telefon anda sudah berjaya di ROOT atau tidak. Jika anda mendapati terdapat aplikasi SuperSU pada senarai aplikasi telefon anda bermakna ianya telah berjaya. Ataupun sila muat turun aplikasi Android terminal emulator di Google Play Store dan buka aplikasi berkenaan dan taip SU.
Rootsu

Jika anda ikut dengan betul langkah-langkah yang saya sediakan di atas, sepatutnya ianya akan berjaya. Langkah-langkah ini telah diuji untuk flash dan ROOT telefon-telefon Android Samsung Galaxy S3, samsung Galaxy SL dan Samsung Galaxy Note 2.

Samsung Galaxy Siii Mini ROM Unutk Galaxy Mini GT-S5550 (Tranformation Packs CM10)

s
 
Salam semua, tentu korang dah tau bagaimana nak root. kali ini saya ingin mengkongsikan 1 Rom Yang 80% seperti Samsung Galaxy Siii antaramuka yang gempak buat mase kini,

Seperti biasa, korang perlu flash Rom ini menggunakan CWM. Klik sini untuk mendapatkan Tutorial dan Download ROM.h

Forum android developement yang terbesar di siber!

pada postingan kali ini DaDroidRd bakal memberikan info forum tempat semua development android berada.
di forum.xda-developers.com adalah tempat dimana android memulai kejayaan nya, mengapa tidak forum.xda-developers.com adalah sebagai tempat untuk para semua developer android berkumoul dan jumlah nya untuk sekarang sudah sangat banyak. mengingat device android yang semakin meraja lela.




di forum.xda-developers.com di berikan beberapa pilihan menu yaitu

1.android development
yaitu sebagai wadah tempat para pengembang rom atau source data berkumpul untuk mempublikasikan hasil moding dan hasil porting mereka.

2.themes and apps
nah disini adalah sebagai wadah bagi para penggemar UI karena disini disuguhkan banyak trik serta aplikasi yang akan membuat android anda tampak indah dan bagus.

3.android general
nah disini adalah tempat para pemula (newbie) berkumpul biasanya disini para android pemula akan mulai merelease hasil pekerjaan kecil-kecilan mereka.

4.android Q&A
di tempat ini adalah tempat para newbie juga atau android pemula untuk bertanya biasanya kalau bertanya disini langsung akan di jawab oleh masternya atau dijawab sesorang yang lebih tahu tentang jawaban dari pertanyaan tersebut.

nah kalau anda berniat untuk masuk forum bergengsi ini silahkan kunjungi http://forum.xda-developers.com dan pilih device apa yang anda pakai.


sekian dulu terima kasih
semoga bermanfaat

Jangan Sambut April Fool Bagi Orang Islam!!


Nabi Muhammad saw. bersabda: “Seseorang itu tidak dikira benar-benar beriman hinggalah dia meninggalkan penipuan yang bertujuan untuk bergurau dan meninggalkan berdebat walaupun dia membawa kebenaran”. [HR Ahmad dan At-Thabrani].

Nabi Muhammad saw. bersabda, "Celakalah orang yang berkata-kata, maka dia berbohong untuk membuat orang lain ketawa, celakalah dia, celakalah dia, celakalah dia". [HR Abu Daud ]

Perbezaan Sunni ialah mazhab diiktiraf Dan Syi'ah adalah Kafir!!

Kisah ini dituturkan oleh seorang kompasianer bernama Mawarni,berikut ulasannya:
Pernahkah kita melihat seorang perempuan yang seluruh tubuhnya tertutup kecuali matanya saja yang kelihatan sedang berjalan jalan ditengah keramaian atau di pasar? Kemarin ketika aku bersama teman teman sedang berjalan jalan di sebuah Mall di kotaku, aku berpapasan dengan sejumlah wanita bercadar dan ketika ku tanyakan kepada temanku siapa mereka dengan singkat temanku itu menjawab itu wanita Syiah.

Baru pertama kali aku melihat secara langsung wanita yang seluruh tubuhnya tertutup rapat dengan pakaian longgar dan hanya menyisakan dua pasang mata. Biasanya aku sering menjumpai wanita yang berjilbab longgar atau ketat bahkan ada juga teman sekantorku yang memakai jilbab dan aku juga sesekali berjilbab ketika ada acara keagamaan di kantor. Aku pikir wanita Syiah itu agak berlebihan kerena setahuku Islam menyuruh wanita menutupi tubuhnya tapi tidak seluruhnya muka dan telapak tangan boleh kelihatan.

Syiah itu identik dengan sebuah negara yang terletak di timur tengah yaitu Negara Iran. Iran ini pernah berperang selama puluhan tahun dengan tetangganya yaitu Irak yang notabone juga sebuah negara Islam yang beraliran Sunni. Aku tidak tahu kenapa kedua negara islam ini saling berperang, aku pikir seperti kasus Ahmadiyah yang dianggap ajarannya menyimpang oleh mayoritas pemeluk islam di Indonesia. Bahkan oleh Menteri Agama, Ahmadiyah ini disarankan untuk membentuk agama baru yang apalah namanya yang penting bukan islam. Walaupun Tuhannya tetap Allah tapi nabi dan kitab sucinya tidak sama dengan dengan umat Islam. Nabi dari Ahmadiyah ini bernama Mirza Ghulam Ahmad dan kitab sucinya Tadzkirah. Jadi kalau menurut aku wajar saja Menteri Agama waktu itu menyarankan untuk membikin agama baru seperti agama langit lainnya yaitu Yahudi dengan nabi Musa dan kitab sucinya Taurat atau Kresten dengan nabi Isa/Yesus dengan kitab sucinya Injil. Tapi ternyata Syiah dan Sunni itu itu tidak berbeda sama sama bertuhan Allah, bernabi Muhammad dan berkitab suci Alqur’an. Jadi apa yang mereka permasalahkan?

Ketika ku tanya kepada teman dekatku apa sih perbedaan antara Syiah dan Sunni itu, apakah seperti NU dan Muhaddiyah yang meributkan masalah doa qunut, tahlillan dan ziarah kubur? Teman dekatku itu cuma angkat bahu dan berkata yang ditanya tidak lebih tahu dari yang menanya. Kerena masih penasaran ahirnya aku bertanya kepada mbah google, dari berbagai penulusuran ahirnya aku menemukan sedikit gambaran mengenai Syiah dan Sunni.

Syiah adalah pengikut Imam Ali yang merupakan keponakan sekaligus menantu nabi Muhammad. Kelompok Syiah ini beranggapan sepeninggal Nabi Muhammad yang seharusnya meneruskan estapet kepemimpinan Islam adalah Ali dan keturunannya bukan Abu bakar, Umar ataupun Usman. Adapun masalah hadist kelompok syiah hanya mengakui hadist yang diriwayatkan oleh Ali dan patimah putri Nabi. Sedangkan Sunni atau kalau di Indonesia dikenal dengan nama Ahli Sunnah Waljamaah adalah kelompok yang mengikuti ajaran nabi, para sahabat, tabii dan tabiin serta ulama sampai ahir jaman.

Mungkin itulah sebabnya antara Syiah dan Sunni tidak pernah akur kerena masalah kepemimpinan. Syiah tidak pernah mengakui pemimpin islam yang bukan dari Ahlul Bait atau keturunan nabi.

Mungkin apa yang aku kemukakan ini banyak tidak benarnya atau salah tapi itulah hasil penelusuranku dari mbah google atau ada yang memberi pandangan lain silahkan comen di kolom komentar.

Sumber: http://muda.kompasiana.com/2012/03/21/apa-sih-perbedaan-antara-sunni-dan-syiah-448664.html

Tarikh Keramat Pilihan Raya Umum Ke 13 Selepas Parlimen Dibubar Hari Ini 3/4/13


Parlimen dibubar berkuat kuasa hari ini, sekali gus membuka laluan bagi Pilihan Raya Umum ke-13 yang dinanti oleh seluruh negara sejak dua tahun lalu.


Pembubaran diumumkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini selepas mempengerusikan mesyuarat Kabinet.

"Pembubaran ini membuka laluan kepada Pilihan Raya Umum ke-13 sejak negara merdeka," kata beliau dalam pengumuman khas yang dibuat dari Pejabat Perdana Menteri dan disiarkan secara langsung menerusi televisyen jam 11.30 pagi.

Pengumuman ini dibuat ketika Najib genap empat tahun menjadi perdana menteri.

Mandat kerajaan pusat akan berakhir pada 28 April ini. PRU12 diadakan pada 8 Mac 2008.

Ini kali pertama pilihan raya umum diadakan selepas genap lima tahun selepas satu-satu pilihan raya umum.

Dalam ucapannya, Najib yang diiringi Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, beliau telah menghadap dan mendapatkan perkenan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah untuk membubarkan Parlimen Ke-12 hari ini.

Barisan anggota jemaah menteri juga hadir pada majlis pengumuman khas itu.

Najib turut menasihati semua kerajaan negeri untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri (Dun) masing-masing kecuali Negeri Sembilan dan Sarawak, bagi membolehkan pilihan raya negeri diadakan serentak.

Dun Negeri Sembilan terbubar secara automatik pada 28 Mac bagi memberi laluan kepada pilihan raya negeri diadakan. Sarawak pula telah mengadakan pilihan raya umum negeri pada April 2011.

Berikutan pengumuman pembubaran itu, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dijangka mengadakan mesyuarat dalam tempoh terdekat untuk menetapkan tarikh hari penamaan calon dan pengundian, lapor Bernama.

Selepas pilihan raya umum ke-12, sebanyak 16 pilihan raya kecil diadakan, ekoran kematian dan peletakan jawatan, iaitu enam bagi kerusi parlimen dan 10 kerusi Dun, yang menyaksikan masing-masing lapan kerusi dimenangi BN dan pembangkang.

Pilihan raya kecil Parlimen ialah bagi kerusi Permatang Pauh, Kuala Terengganu, Bukit Gantang, Hulu Selangor, Sibu dan Batu Sapi manakala pilihan
raya kecil Dun ialah di Bukit Selambau, Batang Ai, Manek Urai, Permatang Pasir, Penanti, Bagan Pinang, Galas, Batu Sapi, Tenang, Merlimau dan Kerdau.

Jumlah pilihan raya kecil berkenaan antara yang terbanyak dalam sejarah pilihan raya negara selepas penggal 1995 hingga 1999 menyaksikan 17 pilihan raya kecil diadakan.

Selepas ucapan khas yang mengambil masa kira-kira 15 minit, Najib yang juga Presiden Umno dan Pengerusi Barisan Nasional (BN) bersalam dengan anggota jemaah menteri yang mengenakan tali leher warna merah - Sinar Harian

JOM KLIK IKLAN

Blog Archive