28 Jul 2013

Aksi Hakim Jalanan, Mangsa Di Hancurkan Kepalanya Dan Di Bakar

Saya tidak tahu kejadian tragis ini berlaku di mana dan kerana apa orang-orang ini menyeksa, membunuh dan membakar orang ini. Berita seperti ini seringkali kita dengar walaupun kita saksikan sendiri, di mana sekumpulan orang menghakimi seseorang yang di anggap salah dengan menyeksa dan membunuh mangsanya. Bahkan kita juga sering dipaparkan sebuah kenyataan, hanya di dasarkan kebencian tanpa tahu apa kesalahan pihak lain, seseorang boleh sahaja melaksanakan orang lain.

Apapun alasan seseorang untuk menghakimi orang lain dengan cara menyeksa dan membunuh, adalah tindakan paling bodoh yang di lakukan oleh seseorang di dalam hidupnya. Jika ada niat seperti itu, fikirkanlah bahawa orang punya hak atas hidupnya, sebagaimana kita punya hak atas hidup kita sendiri, yang tentunya siapapun tidak akan kita izinkan untuk merampas jiwa kita bahkan jika orang mahu berkata jujur, Tuhanpun tidak akan dia izinkan untuk mencabut nyawanya.

Lihatlah aksi mereka pada foto-foto di bawah ini, sangat kejam orang-orang ini menghancurkan kepala korban dengan batu, selepas itu membakar korban seperti mereka membakar kayu di jalanan dengan tanpa perasaan berdosa. Sebuah tragedi kemanusiaan, yang sama sekali kita tidak mahu terjadi di persekitaran kita. Emosi sesaat akan sangat merugikan diri sendiri dan berbeza bagi orang lain.








0 comments

Post a Comment

JOM KLIK IKLAN

Blog Archive