29 Nov 2013

Alia penunjuk perasaan yag menjengkelkan!

Alia al - Mahdi , perempuan Mesir yang lebih dikenali sebagai penunjuk perasaan bugil kembali membuat masalah . Dalam akaun media sosial Facebook dia melecehkan azan atau panggilan salat bagi muslim .

Stesen televisyen Al Arabiya melaporkan , Selasa ( 28 / 11 ) , di akaun Facebooknya dia memaparkan gambar bertuliskan kalimat melecehkan takbir saat azan . " Perempuan Maha Besar " tulis dia , bukannya " Allah Maha Besar " seperti pada kalimat takbir yang seharusnya .

Dia juga mengubah kalimat tahlil yang sepatutnya berbunyi " Aku bersaksi tiada Tuhan selain Allah " menjadi " Aku bersaksi tiada tuhan , penguasa atau pendeta . "

Dalam sebuah laman web berita Mesir semalam Ulama Nasser Radwan mengecam kenyataan Mahdi di Facebooknya itu dengan mengatakan dia telah menodai dan menghina agama kerana menghina Tuhan .

Dia juga mendesak Universiti al - Azhar , pusat keilmuan Islam bagi kaum Sunni , dan juga Kementerian Dalam Negeri untuk mengambil tindakan Alia kerana perbuatannya itu .

Ahli senior Dewan al - Azhar mendesak pihak berkuasa untuk mengheret Mahdi ke mahkamah .

Mahdi sebelumnya memprotes penguasa Islamis di Mesir dengan berpose bugil di Internet . Dia mengaku tidak menyesal atas perbuatannya itu .

Awal tahun ini dia juga pernah ikut berdemo bugil dengan pegiat FEMEN di Ibu Kota Stockholm , Sweden , untuk menentang penerapan syariat Islam di Mesir .

Sumber: merdeka.com

0 comments

Post a Comment

JOM KLIK IKLAN

Blog Archive