29 Sep 2014

Mayat Bayi Ditemui Dalam Tali Air

Wara-wara Mayat Bayi Baru Lahir Ditemui Terapung Dalam Tali Air Hebahan Peristiwa di #Malaysia Perkongsian Semasa. Sesuatu yang baik boleh dijadikan tauladan manakala yang buruk harap dijadikan sempadan. Mayat Bayi Baru Lahir Ditemui Terapung Dalam Tali Air.

.ly/

27 Aug 2014

'Tutuplah' Telefon Dan Tablet Untuk Seketika ~Selamat Hari Raya Aidilfitri

Kurang 48 jam, umat Islam akan menyambut perayaan Eidulfitri tanda habisnya puasa sebulan sebagai menyambut kemenangan yang dikecapi sepanjang beribadah di Ramadan.



Syawal yang tiba pastinya menggembirakan apabila sanak saudara dan sahabat handai saling kunjung mengunjungi merapatkan ukhuwah sesama insan sambil menyusun jari bermaafan lebih-lebih lagi jika bertahun-tahun tidak berjumpa.

Tetapi, ketika zaman digital, ramai yang gemar menghantar mesej raya di Facebook atau Twitter atau laman sosial lain sehingga lupa untuk berjumpa secara berdepan untuk bermaafan yang sepatutnya dilakukan.

Tidak salah juga untuk mengambil masa mengunjungi rakan Facebook atau Twitter secara berdepan dan bertentang mata ketika musim perayaan yang lebih memberi makna secara peribadi.

Begitu juga jika kita balik ke kampung, kalau anda tonton iklan raya Maxis, anda boleh saksikan bagaimana seorang budak menyorokkan router wifi semata-mata mahu seorang saudaranya bermain bersama dan tidak hanya mengadap telefon sepanjang masa. Ambillah iktibar dari iklan tersebut.

Raya disambut supaya kita juga meluangkan masa berbual, berkenalan dan mengambil berat ke atas orang lain dan bukan hanya mementingkan telefon saja.

Kadang-kadang, anda boleh menaip beratus ayat di Facebook, menghantar beribu tweets tetapi apabila bertemu dengan manusia sebenar, diam seribu bahasa. Kalau kita aktif di media sosial, aktifkan juga diri kita dalam bermasyarakat dan berkeluarga.

Kajian mendapati, Malaysia berada di tangga ke-25 di dunia, rakyatnya menggunakan internet dengan kumpulan terbesar mereka berusia 19 tahun ke bawah, iaitu 24.7 peratus. Sepertimana iklan Maxis tadi, golongan muda adalah golongan yang ramai menggunakan laman sosial tetapi mereka juga dikhuatiri menjadi pendiam di dunia sebenar.

Sepatutnya, teknologi membantu komunikasi dan bukan menjadi penghalang kepada komunikasi antara manusia. Tidak dinafikan kepesatan teknologi menyebabkan individu tidak dapat melarikan diri daripadanya, tetapi jangan sampai keghairahan menggunakan teknologi ini untuk berkomunikasi dikhuatiri akan menyebabkan penyampaian mereka dalam komunikasi dua hala menjadi lemah.

Takut-takut ia mengubah pandangan masyarakat mengenai komunikasi kemanusiaan yang berperanan penting dalam perhubungan manusia.

Jadi, sempena musim perayaan yang bakal menjelang, 'tutuplah' telefon dan tablet untuk seketika, pergilah berbual dengan pakcik, makcik, abang, kakak, adik, sepupu, sanak saudara dan yang penting kedua-dua ibu bapa. Ia lebih bernilai dari Facebook atau Twitter anda. [Sumber]


Kami dari Beritahangit.blogspot.com mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidilfitri Buat semua..

21 Jul 2014

Gambar Awek Tudung Tunjuk Buah!

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

Semakin lama Dunia ini semakin Tua, beribu-ribu macam ragam gaya pun akan bermunculan. Entah darimana asal muasal gaya atau trend tersebut. Kita sebagai Muslim dan Muslimah yang baik, seharusnya bisa memfilterisasi semua permainan Dunia ini.

Muslimah yang baik ialah Muslimah yang menutupi dan Menjaga Auratnya sebaik-baiknya dari pandangan orang lain. Mulai dari Hujung Rambut sampai Kaki, kecuali muka dan telapak tangan.

Muslimah yang baik adalah Muslimah yang selalu memakai Jilbab dengan baik dan terlihat sopan. Jangan asal-asalan berjilbab. Dan juga kalau memakai Jilbab, harus dicocokkan dengan Pakaian yang anda pakai.
Jangan memakai Jilbab jika anda mengenakan baju lengan pendek dsj.
Jangan memakai Jilbab jika anda memakai pakaian yang Super Ketat.

Bagi Anda perempuan, pakailah Jilbab dengan benar. Kurang lebih seperti gambar dibawah.

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

Jangan memakai Tudung seperti gambar gambar berikut ini:

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah

pakaian wanita, tudung, jilbab, muslimah
jilbab, muslimah, pakaian wanita, tudung,
Kenapa? Apa ada yang salah dengan gambar gambar tersebut?

Ya Jelas ada yang salah, silahkan Anda perhatikan. Para Wanita pada gambar diatas memakai Jilbab asal-asalan.

Yaitu Mereka memakai Jilbab sekaligus Mengenakan Pakaian Ketat dan menonjolkan Payudaranya. Anda lihat sendiri Foto nya.

Apakah ini yang disebut Muslimah yang baik?  Tidakkk!!!!

Terang saja, jika anda meniru seperti gambar diatas, sama saja Anda merupakan golongan dari Syetan. Sama hal-nya anda juga ikut Mengundang hawa Nafsu para Lelaki yang Melihat Anda.

Bukankah Jilbab sebagai Simbol Kehormatan Identitas Perempuan? 
Ya! Jadi mengapa Anda masih mengenakan Jilbab seperti di gambar? (ini bagi anda yang merasa saja)
Kalau begitu anda sama saja sudah menginjak-injak Kehormatan Identitas Perempuan itu sendiri, yaitu kehormatan Anda juga sebagai seorang Wanita.

Nah, Saudari.... Sadarlah...
Anda belum terlambat untuk merubah segalanya...

 coment aku..semua sudah perpuan sudah leka dgn fesyen skrang..jadilah seorng wanita yg dipandang lelaki sebgai muslihat yg sedap mata memandang..bukan sebgai hawa nafsu .


Sumber : mediapopular.blogspot.com

Erma Fatima Bayar Rabecca RM11,200 Dengan Syiling 5 Sen


kes saman Erma Fatima, gossip artis, Rabecca Nur Al-Islam, pelakon, artis, hiburan, kontroversi, Erma Fatima Bayar Rabecca RM11,200 Dengan Syiling 5 Sen

Rabecca Nur Al-Islam tampil meluahkan perasaan tidak puas hati dengan tindakan Erma Fatima yang menghantar wang tuntutan saman berjumlah RM11,200 dalam bentuk syiling 5 sen & turut menyertakan senaskah kitab al-Quran bersamanya.


“Apa maksudnya itu apabila dia (Erma) membayar wang saman dengan cara begitu? Adakah dia masih tidak berpuas hati dengan kekalahannya di mahkamah? Kenapa dia perlu menghantar kitab al-Quran kepada saya seolah-olah ingin sindir saya?,” ujarnya kepada mStar Online.

Pelakon ini berkata jika tindakan Erma Fatima itu sengaja ingin cetuskan kemarahan beliau, ianya tidak akan terjadi & juga memaklumkan akan memulangkan wang tersebut kepada Erma dan meminta penerbit dan pengarah itu membayar wang tuntutannya dengan cara berhemah.

Bukan susah, hantar sahaja ke bank yang mahu menerima syiling 5 sen sebagai deposit tunai. Selesai cerita dan tiada lagi drama. Kata Erma Fatima.

Sumber : rayyanbelog.blogspot.com

Fesyen ketat Yuna hiasi majalah Cosmopolitan

Terkejut dan terkedu seketika pandangan penulis tatkala menatap sekeping gambar Yuna sedang menghiasi majalah Cosmopolitan dengan memakai gaun yang ketat dan agak terdedah.

Fesyen ketat Yuna hiasi majalah, info, terkini, penyanyi, hiburan, gambar kontroversi yuna

Ditambah pula dengan fesyen tudung penyanyi lagu Rescue itu yang sedia pelik menyebabkan penampilan Yuna sebagai penghias malajah tersebut kurang sesuai untuk dilihat oleh golongan remaja perempuan bertudung yang menjadikan beliau sebagai idola mereka.



Fesyen ketat Yuna hiasi majalah, info, terkini, penyanyi, hiburan, gambar kontroversi yuna


Pendapat anda macam mana pula?
Sumber : plbgaimacam.blogspot.com

Punca Sebenar kenapa Anzalna Mengamuk di Twitter!

Semalam wartawan Harian Metro melaporkan bahawa pelakon jelita, Anzalna Nasir bakal menamatkan zaman bujangnya dengan jejaka pilihan hati, Mohamad Hanif Mohamad Zaki sekaligus akan berhenti berlakon.

Punca sebenar Anzalna Nasir mengamuk lagi di laman Instagram, info, terkini, pelakon, hiburana, gossip


Laporan itu tidak disenangi Anzalna sehingga menyebabkanbeliau memuatnaik gambar tersebut di laman Instagram dengan kapsyen berbaur kemarahan berbunyi "Irresponsible Reporting? Whats app untuk tanya pasal gambar sahaja apa salahnya interview sekali.. kan dah bagi info SALAH!haih..Perlu ke mengungkit kisah lama? Di bulan yang mulia ni ada juga org nak membuka aib orang lain kan? Astaghfirullahaladzim.. 25min."



 Berikut ialah isi kandungan penuh laporan yang dikeluarkan oleh Harian Metro semalam mengenai kisah silam Anzalna Nasir yang membuatkan pelakon itu naik angin.

    Walaupun memiliki Diploma Bahasa Perancis dari Launceston College, Tasmania, Australia dan boleh menjadi guru Bahasa Inggeris, Anzalna Nasir, 26, memilih lakonan sebagai kerjayanya.

    Bermula dengan siri Suria Di Cordoba, kemudian Ramadan Ter­akhir, Anzalna kini antara pelakon yang semakin mencipta nama.

    Antara drama lakonannya ialah Gemersik Kalbu, Sirrun, Maskara, Love You Mr Arrogant, Adam Dan Hawa, Ajaibnya Cinta, Destinasi Cinta Sara dan Salahkah Aku.

    Dilahirkan di Tasik Gelugor, Pulau Pinang pada 9 Januari 1988 dan membesar di Kuala Lumpur, Anzalna pernah menetap di Australia selama lima tahun sebelum pulang ke tanah air sekitar 2009.

    Dia pernah ditawarkan menjadi pembaca berita dan pengacara, tetapi laluannya sebagai anak seni terarah kepada bidang lakonan.

    Anzalna juga menyimpan hasrat menjadi penyanyi dan bekerjasama dengan pengarah muzik terkenal, Datuk Ramli MS.

    Sepanjang pembabitannya dalam seni, Anzalna juga tidak sepi daripada kontroversi. Pada 10 Jun 2012, Anzalna mencetuskan perang dingin dengan Neelofa kerana memberi kenyataan memburukkan nama Neelofa.

    Enggan memanjangkan isu itu, Anzalna menyatakan permohonan maaf secara terbuka.

    Anzalna juga berdepan krisis dengan Shah Iskandar kerana menyiarkan khidmat pesanan ringkas jejaka itu dengan kakak–nya, Diana Nasir.

    Bagaimanapun, sikap profesional kedua-dua pelakon itu me­nyebabkan masalah itu cepat diselesaikan.

    Ketika penggambaran siri Aku Isterinya, isteri Izzue Islam, Awin dikatakan cemburu dengan babak romantik suaminya dengan Anzalna, menyebabkan Izzue dikatakan bermasam muka dengan Anzalna demi menjaga hati Awin.

    Anzalna yang kini bercinta dengan Mohamad Hanif Mohamad Zaki bercadang menamatkan zaman bujang penghujung tahun ini, sekali gus menamatkan kariernya sebagai pelakon.


    Keputusan itu dibuat demi menghormati suaminya. Bagaimanapun, jika ada tawaran menarik minatnya, Anzalna akan terima jika diizin suami.

Baca : Gambar Yuna Yang Ketat Dan Terdedah Menghiasi Majalah

Sumber : plbgaimacam.blogspot.com

3 Gambar intim Nelydia Senrose dan Nelydia Senrose cetus tanda tanya.

Selepas kontroversi intim bersama Sharnaaz Ahmaddalam drama bersiri Bukan Kerana Aku Tak Cinta, Nelydia Senrose kini seperti bakal mengulangi gosip yang samadengan pelakon Syazwan Zulkifli.

3 Gambar intim Nelydia Senrose dan Syazwan Zulkifli cetus tanda tanya, info, terkini, hiburan, kontroversi nelydia senrose, gossip nelydia senrose


Ia berikutan tindakan Syazwan mula memuatnaik beberapa keping gambar intimnya di laman Instagram bersama dengan kekasih Qi Razali itu dalam sebuah telefilem baru berjudul Ada Apa Dengan Raya. Telefilem ini akan ditayangkan pada hari raya ini. - Murai Batu

Gambar Memukau Siti Saleha di Perak

 "Siti Saleha memeng cantik dan menawan apatah lagi kalau pakai tudung" Kata seorang daripada peminat beliau apabila gambar-gambar Siti Saleha dipaparkan dalam laman sosial Facebook nya sempena Bazar Seindah Ramadan di Teluk Intan Perak yang dilancarkan oleh TV9.


Gambar Siti Saleha Yang Memukau Peminat Di Perak, info, terkini, gambar terkini siti saleha, hiburan, pelakon

Orang Perak Baik & Sporting "Kata Siti Saleha"



Apapun komen Siti Saleha terhadap sambutan peminatnya di tempat itu sangat meriah dan tidak sangka ramai peminat yang berebut untuk bergambar bersama, memang best dan semua mereka sangat sporting,."ujurnya lagi.





Baca : Anzalna Nasir Bakal Berhenti Berlakon?

Sumber : bestjer.blogspot.com

13 Jun 2014

Aksi romantik Diana Amir dan Mohd Habib Honeymoon di Paris

Nampaknya, bukan sahaja pasangan Nabil dan isterinya meluangkan masa untuk melancong dan berbulan madu ke Paris malah Diana Amir dan suaminya, Mohd Habib Bullah A Rahman juga. Dua pasangan ini telah memuatnaik beberapa keping foto percutian mereka di sana di laman Instagram untuk tatapan peminat.
Aksi romantik Diana Amir dan Mohd Habib bercuti di Paris, info, terkini, pelakon, hiburan, gambar artis bulan madu
Tidak puas untuk berbulan madu di Paris, Perancis, Diana Amir dan suami, meneruskan percutian mereka di kota London. Mari layan foto-foto mereka berseronok bersama di bawah.
Aksi romantik Diana Amir dan Mohd Habib bercuti di Paris, info, terkini, pelakon, hiburan, gambar artis bulan madu



Sumber : gosipsaja.blogspot.com

Aksi Bercium hubungan halal Nabil dan Zira di Paris dikecam peminat

Adakah trend dunia hiburan dewasa ini sudah semakin pelik dan berubah? Ini kerana kalau pasangan yang belum berkahwin cuba berkongsi gambar-gambar bercium pipiatau beraksi mesra di laman Instagram, ia tidak pula dikritik hebat peminat.
hubungan halal Nabil dan Zira di Paris dikecam peminat, gossip, kontroversi nabil dan isteri, hiburan, isu hangat, sensasi,
Apa yang lebih menjadi sasaran mereka ialah aksi bercium atau hubungan terlalu rapat pasangan artis yang sudah berkahwin. Sebelum ini pasangan yang pernah mendapat kecaman peminat ialah Che Ta dan Zain Saidin serta Diana Amir dan Mohd Habib Bullah.

Motif di sebalik kecaman yang dilontarkan di laman sosial tidak pula diketahui namun ia mungkin ada kaitan dengan perasaan cemburu atau membenci.

Terbaru, pasangan Nabil dan Zira turut menjadi bahan kritikan peminat di laman Instagram gara-gara pelawak dan pelakon itu berkongsi sekeping gambarnya mencium pipi isteri tercinta ketika bercuti di Paris, Perancis beberapa minggu lalu.

Ia membuatkan Nabil terkejut dan berasa pelik dengan pemikiran sempit segelintir peminat. Beliau yang ditemui di majlis sidang media program terbaru Astro Warna berjudul Cakap Melayulah! semalam memberitahu bahawa sudah menjadi haknya untuk mencium pipi isteri kerana mereka sudah berkahwin.

"Sebenarnya saya rasa pelik sikit. Sorry to say, tapi saya tengok banyak artis-artis yang belum kahwin pergi bercuti berdua, orang buat relaks je.
Ni suami isteri kot. Saya punya pasallah nak bercium. Sebab isteri saya, bukan isteri orang lain. Saya tak tau yang komen tu ada masalah apa.

Saya cuma nak share benda yang seronok masa kat Paris. Lagipun cium pipi je. Kalau cium mulut, lainlah. Masa saya nikah hari tu pun ada jugak cium pipi, diorang tak nak komen ke?

Saya nampak cara yang positif ialah dengan menggalakkan artis-artis lain supaya cepat berkahwin. So takdelah orang pertikaikan kemesraan kita suami isteri."

16 Gambar Bekas Isteri Nedim Semakin Cantik

Jika beberapa tahun yang lalu admin ada berkongsi gambar Nabilah Khan kini wanita yang juga bekas isteri kepada Nedim ini kelihatan semakin cantik dan jelita.

16 Gambar Nabilah Khan, Bekas Isteri Nedim Semakin Cantik, gambar terkini bekas isteri nedim, info,
Nabilah Khan merupakan law graduate dan berkawan baik dengan pelakon popular tanah air iaitu Lisa Surihani.
Hasil perkahwinan dengan Nedim Nazri, mereka dikurniakan seorang cahaya mata.

Jom layan gambar Nabilah Khan (ver.2.0) di bawah:

16 Gambar Nabilah Khan, Bekas Isteri Nedim Semakin Cantik, gambar terkini bekas isteri nedim, info,




16 Gambar Nabilah Khan, Bekas Isteri Nedim Semakin Cantik, gambar terkini bekas isteri nedim, info,











 Gambar kahwin Nabilah Khan dan Nedim (klik sini):

JOM KLIK IKLAN