17 Jan 2015

Senarai Penipu Yang Pernah Tipu Aku!

Senarai Penipu Yang Pernah Tipu Aku!

http://theiowarepublican.com/wp-content/uploads/2012/10/scam.jpg

Noorhidayu Binti Aziz

SCAMMER ALERT

Nama: Noorhidayu Binti Aziz

BSN 0212641000058844

Assalamualaikum, Bismillahirrahmanirrahim, dengan nama Allah Yang pemurah lagi maha penyayang aku mulakan ucapan ini dengan hari yang terbuka dan aku adalah mangsa yang dianayai oleh orang yang tidak bertanggung jawab dan tidak berhati perut seperti mereka, sanggup memakan harta haram semata-mata untuk kepuasan sendiri dengan mengambil kesempatan keatas orang yang lemah.
Pertama sekali aku ingin katakan ialah wahai Noorhidayu Binti Aziz cukup2 lah kamu menipu orang lain, mungkin kamu boleh guna duit tu dan kamu senang dengan apa yang kamu kerjakan tapi tidakkah kau memikir azab Allah yang akan menimpa terhadap diri kalian semua.


NoorHidayu binti Abdul Aziz, Anda menawarkan Belian Smartphone Galaxt Note 3 Klon secara Ansuran selama 7 bulan. Harga Smartphone yang kamu tawarkan itu ialah berjumlah RM650 dicampur dengan deposit RM50 yang akan dipulangkan setelah selesai membayar selama 7 Bulan. 

Pada Kali pertama pembayaran, kamu mendesak saya supaya cepat2 untuk bank in. Ketika ini aku baru berumur 18 dan aku baru mula berjinak2 untuk mebeli barangan secara online.
Kali kedua pun aku didesak sebegitu rupa...  namun pada kali ketiga, aku menelefon kamu tetapi kamu tak angkat... sms x jawab.. aku tetap pergi bank in rm100...

 Bermakna 3 kali bayaran berjumlah rm50 (Deposit) + RM100 Bulan Pertama + RM100 Bulan Kedua + RM100 Bulan Ke 3 = rm350!
Kenapa kali keempat aku x bank in lagi? sebab aku mula meragui kamu, apabila pm di facebookm kamu kata ada di hospital dan tgah kritikal...
Cakap Putar Belit
Mula-mula tanya handphone klon ni ok ke... kamu kata 1 family dah pakai ok je tapi lepas tu saya tanya kamu guna handphone android ke? tapi kamu jawab 2 kali yang kamu pakai Samsung Champ!!! Apakah??
X tau nak cakap apa lagi...














MOHD NOOR NASHRIQ
SCAMMER ALERT



Nama: MOHD NOOR NASHRIQ

contact: 0122252695

Bank Mybank: 152023242118

Reason: call x angkat, sms x jawab, duit dah dapat tapi stock plak x de smpai 5 bulan, sekarng senyap camtu je. fb pun dah x wujud ‪#‎Nashriq‬ Nashville

semoga x berkat duit yg ko gune tu.....

Hari ini 9/5/2014 9:51 malam setelah selesai aku root lenovo a850+ aku pulang ke rumah sewaku dan membuka facebook untuk melihat mesej yang aku harapkan iaitu dari Nashriq Nashvile.

setelah jenuh aku call dia, nombor telefon yg digunakan x dapat dihubungi lagi.. malah ketika aku melihat di fb profile nashriq nasville dah x wujud lagi.

aku terkedu seketika seta kecewa dengan dia ni...
Mana x nya... aku dah bayar dekat rm500 untuk note 3 v10 lepastu bila aku nak cod dia kata stock dah habis.,, macamana duit boleh dapat pastu stock dah hbis? pelbagai alasan yang diberikan kepada aku antaranya:















Bila tanya kenapa mesej x jawab dia cakap banyak mesej masuk kat others, bila tanya bila nak dapat dia cakap berfore raya,.. now... fb dah delete.


x lama lepas tu di balas yg ni plak.... fon dah sampai 30 untit tapi wifi problem????  cakap barang  xde stock pastukata ada plak tapi problem...

Nantikan alkisah 2 yg akan aku update x lama lagi//

Nama: MOHD NOOR NASHRIQ

contact: 0122252695

Bank Mybank: 152023242118

Take Noted...


Hati2 pembeli online diluar sana! saya dah terkena....

kerna note 3 v10, aku merana diri,,,,

Jumlah Kerugian RM850
2 Penipu Masih Bebas. 

AKU MENULIS BUKAN KERANA MEMBUKA AIB KAMU TETAPI UNTUK PENGAJARAN DAN PERINGATAN KEPADA ORANG LAIN AGR TIDAK DITIPU SEPERTI KAMU!

P/s: Smua pembeli online mestilah berhati2 kalau nak beli online, kalau nak beli seeloknya cod dan test sendiri barang tu didepan mata kita....

0 comments

Post a Comment

JOM KLIK IKLAN